ICR Stockholm : Critica literară din România în dezbatere la Universitatea din Göteborg

0
2407

Scriitorul și criticul literar Marius Chivu va participa miercuri 25 septembrie, la centrul de seminarii și întâlniri creative al Universității din Göteborg, la o dezbatere cu tema Situația criticii literare din România. În cadrul dezbaterii, organizată de Universitatea din Göteborg, va fi discutat rolul criticii literare românești: poziționarea criticii față de cititor, media și piața editorială, principalele forumuri de expresie și mediile cele mai potrivite pentru transmiterea mesajului (ziare, reviste literare, televiziuni, rețele sociale, bloguri). La dezbatere va participa, printre alții, și Ingrid Elam, decanul Facultății de Arte din cadrul Universității din Göteborg, bine-cunoscut critic literar suedez.

Marius Chivu se află în rezidență în Suedia în luna septembrie, în calitate de prim bursier al Târgului de Carte Bok& Bibliotek. Programul constă într-o rezidență creativă de o lună la Villa Martinson din Göteborg și a fost implementat anul acesta și cu sprijinul ICR Stockholm. Bursa se va acorda în fiecare an câte unui scriitor ales de conducerea Târgului de Carte, în consultare cu Universitatea din Göteborg, iar pentru această primă ediție alegerea acestora a fost scriitorul și criticul literar român Marius Chivu. Amintim că în 2013 România este țară invitată de onoare la Târgul de Carte de la Göteborg.

Marius Chivu a fost anterior implicat în proiecte inițiate de Institutul Cultural Român de la Stockholm atât în calitate de critic literar, cât și de scriitor. În partea a doua a antologiei Det sköna med skönlitteraturen (“Ce are frumos beletristica”), editată de Academia Suedeză și publicată în 2012, Marius Chivu semnează un capitol amplu despre literatura română.

Joi 26 septembrie, în prima zi a Târgului de Carte, Marius Chivu va participa la seminarul Prin ce este unică literatura română?, alături de Gabriela Adameșteanu, Mircea Cărtărescu, Norman Manea și editorul suedez Jonas Ellerström, iar în cadrul scenei destinate poeziei poemele sale vor fi citite în limba suedeză de Cecilia Hansson.
Persoană de contact: Dan Shafran, Director ICR Stockholm – dan.shafran@rkis.se / 0046 (0)736 426 363.

Lasă un răspuns